Від проблеми в навчанні до проблемного навчання

То ж наскільки ефективна теорія проблемного навчання у практиці сучасної української школи?

      Розвиток творчого потенціалу особистості учня ‑ одне з головних завдань сучасної системи освіти. Якісний стрибок у розвитку нових технологій у всіх сферах людської діяльності потяг за собою й різке зростання потреб суспільства у творчих людях, здатних створювати нове у виробничому та соціальному житті, уміють ставити та вирішувати принципово нові завдання, актуальні і для сучасного суспільства, і для майбутнього.
      На думку багатьох психологів і педагогів, провідна роль у розвитку творчого потенціалу особистості учнів належить проблемному навчанню. Проблемне навчання передбачає творчу участь учнів у процесі освоєння нової навчальної інформації, формування пізнавальних інтересів і творчого мислення, високий ступінь органічного засвоєння знань і мотивації учнів.
      Основою для цього є моделювання реального творчого процесу за рахунок створення проблемної ситуації та управління пошуком рішення навчальної проблеми. При цьому усвідомлення, прийняття та розв’язання цих проблемних ситуацій мусять відбуватися при оптимальній самостійності учнів, але під спрямованим керівництвом викладача в ході їх взаємодії.

      Проблемна ситуація, котра представляє собою інтелектуальне ускладнення людини, що виникає у випадку, коли вона не знає, як пояснити виникле явище, факт, процес дійсності, не може досягти мети відомим їй способом, що спонукає людину шукати новий спосіб пояснення або спосіб дії, обумовлює початок мислення у процесі постановки та вирішення проблем. У процесі мислення відбувається усвідомлення пізнавальної потреби суб'єкта, що, будучи усвідомленою, спонукає вже розумову активність людини.

 http://osvita.ua/school/method/technol/36428/

 

Немає коментарів:

Дописати коментар