Методичний прийом "Логічний ланцюжок": приклади використання на уроках

 Стратегія прийому полягає в побудові ланцюжка з фактів, пропозицій, слів, дат, правил, цитат в логічному або хронологічному порядку.
Побудова логічного ланцюжка може проводитися спільно з учителем, в групах / парах на уроці, може пропонуватися в якості самостійної роботи або завдання додому.

Приклади використання прийому логічний ланцюжок
 
Для запам'ятовування інформації великого обсягу

Наприклад, на уроках літератури вивчається біографія письменника, і запам'ятати всі ключові дати і події складно. Запропонуйте учням скласти логічний ланцюжок, зафіксувавши всі важливі моменти.
Після складання ланцюжка важливо, щоб учні могли "розшифрувати" кожна ланка: привести дати або назви основних творів, створених в цей період.
Для полегшення кожна ланка можна доповнити цими фактами.

Для закріплення матеріалу
Наприклад, після вивчення на уроці біології дерев, можна попросити учнів скласти логічний ланцюжок, яка покаже стадії розвитку дерева: насіння - паросток - саджанець - доросле дерево. Замість словесних ланок можна використовувати картинки.
Або на уроці історії після вивчення подій певного періоду попросити скласти логічний ланцюжок, що містить ключові події в хронологічній послідовності.
 
Для закріплення матеріалу і розвитку спостережливості
  • Прийом "переплутані логічні ланцюжки". Учитель пропонує ряд понять, термінів, в якому порушена логічна послідовність. Завдання учнів: виявити помилку і виправити її, аргументуючи свій вибір.
  • Логічний ланцюжок у формі гри допомагає розвивати уяву, при цьому вибудовуючи послідовність подій аргументовано. Гра проходить в усній формі. Учням пропонується перша ланка ланцюжка, яке починається зі слова "Щоб ...": Щоб з'їсти яблуко, потрібно зірвати його з дерева. Завдання учнів: продовжити ряд, зробивши своєрідне "подорож у минуле": Щоб зірвати яблуко з дерева, потрібно це дерево виростити. Щоб виростити дерево, потрібно його посадити. І т.д.
Для контролю знань
Варіанти:
  • Можна використовувати логічні ланцюжки, побудовані за принципом співвіднесення. Тобто, потрібно співвіднести поняття, терміни з першого стовпчика з поняттями, тлумаченнями в другому стовпчику.
  • Кожен учень отримує картку, на якій зазначений 1 предмет, явище і т.д. Завдання учнів: скласти логічні ланцюжки з певної теми, подивившись, що написано у однокласників. Роботу зручніше проводити в групах або по рядах (1 група - 1 логічний ланцюжок).
Це лише кілька варіантів використання прийому. Кожен вчитель з легкістю може адаптувати стратегію "Логічною ланцюжка" для свого уроку, орієнтуючись на цілі і плановані УУД.

Немає коментарів:

Дописати коментар