Книга чи комп’ютер?
Пам′ятаю,
як у дитинстві зачитувалася книгами українських та зарубіжних авторів.
Переживала їхні почуття, уявляла краєвиди, де відбувалися події, та зовнішність
героїв. Уміла й умію переказувати, цитувати уривки творів, аналізувати художній
стиль, образи, характеризувати історичну епоху твору та його дійових осіб.
А чи
відчувають і уміють усе перелічене теперішні діти? «Теперишні діти», які рідко
беруть до рук книги, які не читають їх тихцем уночі під ковдрою. Які увесь
вільний час проводять за монітором комп’ютера.
У деяких людей
комп’ютер асоціюється лише з іграми. А отже, це насильство, пуста трата часу,
звикання, трата грошей без причини, усамітнення, зменшення комунікативних
зв’язків… - логічний ланцюжок можна продовжувати. Дійсно, сучасні, так би
мовити, дитячі комп’ютерні ігри часто пропагують насилля, жорстокість і
призводять до деградації індивідуума. Але хіба вибір іграшок для своїх дітей не
повинен бути проблемою батьків? Але хіба це
насильство вони не бачать на вулиці, у під′їзді, школі, по телебаченню?
Важливо
зрозуміти: персональний комп’ютер – це не просто пристрій, за допомогою якого
можна грати в ігри чи слухати музику. Це – багатоопераційна система, яка
дозволяє нам працювати з інформацією: знаходити її, аналізувати, створювати або
переробляти, одержувати й відправляти. А інформація може бути різноманітною: у
вигляді звукових, графічних, текстових, системних та багатьох інших файлів. Ось
ми і дійшли до найголовнішого. Що таке текстовий файл? Це може бути твір, вірш,
стаття, рецензія, і, врешті-решт, книга. Отже, книга може міститися у пам’яті
комп’ютера у вигляді текстового файлу. Можна провести паралель: книга може так
само лежати на полиці в шафі. Отже, комп’ютер – це теж своєрідна шафа, у якій
лежить наша книга, але не тільки. Тут може зберігатися величезна кількість
інформації – зовсім неоднорідної.
Електронна
книга може бути доповнена музичним супроводом, 3D героями, яскравими ілюстраціями – все це дає краще
сприйняти зміст твору. Аудіокнига, над записом
якої працювали професійні актори, - це покращення аудіювальних та розмовних
навичок.
А чи дають
можливість такі книги навчитися дитині переказувати, цитувати уривки творів, аналізувати
художній стиль, образи, характеризувати історичну епоху твору та його дійових
осіб? Звісно – дають! Інше питання – чи бажають діти цього!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар