Досвід роботи над проблемою
"Використання інформаційно-комунікаційних технологій
на уроках української мови та літератури як засіб формування ключових компетентностей"
https://drive.google.com/open?id=0B2AH7xBOMSKoZE10N2RjSDVyYVE
Напрацювання з проблеми
"Використання соціальних мереж у навчальному процесі"
Уже, напевно, нікого не здивуєш таким явищем як соціальні
мережі «Вконтакте», Facebook, Twitter, Однокласники та
інші. І
що наші діти, учні та й
ми, дорослі, не проти посидіти, поспілкуватися з друзями також не є
новизною. Причому учня буває легше виловити, наприклад, «Вконтакте» чим у реальному житті, оскільки відсотків 97 моїх учнів знаходяться у цій мережі.
Ось приблизно два роки
тому я і замислилась
над питанням:
як можна використовувати соціальні мережі для навчання або поглиблення знань
своїх учнів?
Рішення прийшло само собою коли один з моїх учнів, який практично місяць хворів, звернувся з проханням знайти або переслати
йому в Інтернеті матеріал, який він пропустив. «Міг би і прийти до школи, і взяти
теми які пропустив, і вдома
підготуватися
по книзі», - скажете ви. Але
йому так виявилося зручніше.
Я, звичайно, знайшла йому матеріал: частина у мене була на комп'ютері, частину -
скинула
посиланнями, де можна його знайти. І це
мене наштовхнуло на думку про
створення приватної групи «Вконтакті»,
для учнів, які не відвідували уроки, з метою надолуження пропущеного матеріалу.
А далі –
більше… Мої учні виявили бажання, щоб я перевіряла домашнє завдання, яке не
встигли розглянути на уроці, та додаткові повідомлення у цій соціальній мережі.
Спробувала – сподобалося і мені, і учням. Багато чому з користування мережею «Вконтакте» навчили
мене мої вихованці.
І ось сьогодні
я можу назвати переваги використання соціальних мереж:
-
розширення
організації навчання учнів удома, оскільки вони дозволяють використовувати
навчальний контент в будь-який час доби, не обмежуючись часовими рамками;
-
забезпечення
розвитку персоніфікованого навчального середовища учня;
-
сприяння
самостійному навчанню учнів, оскільки кожній дитині необхідно працювати в
своєму ритмі;
-
здійснення
неформального спілкування між учителем та учнем;
-
зміна
ролі вчителя - він перестає бути просто викладачем, стане помічником,
товаришем, наставником;
-
створення
навчального контенту дисципліни, у моєму випадку – української літератури та
художньої культури.
Аналізуючи досвід використання соціальних мереж у навчальній діяльності можна
висунути наступні аргументи у користь їх використання в навчальних цілях:
–
Звична середа для учнів.
–
Це безкоштовно. Не потрібно буде вистарчати гроші на
покупку дорогого програмного забезпечення для збереження даних.
–
Соціальні мережі мають дуже гарний функціонал, який
дозволяє оперативно ділитися зі студентами важливою інформацією.
–
Найбільш відвідуванні. Тобто, основним користувачем соціальних
мереж є учні та студенти, тобто аудиторія від 12-19 та від 20-29 років, які
найбільше користуються Інтернетом. Якщо на освітні сайти чи блоги, які
використовує учитель для керування навчальним процесом, учні заходять тільки по
необхідності, то в соціальних мережах вони проводять більшу частину свого часу.
–
Використовуючи соціальні мережі, учні опановують пошук-аналіз інформації.
–
Підвищення зацікавленості у вивченні певного предмета.
Адже цікавіше шукати та опанувати навчальний матеріал не в друкованому вигляді,
а через Інтернет.
–
Навчальний процес не обов’язково переривати на час
хвороби учня або учителя.
–
Постійна взаємодія учнів з викидачем. Якщо у класах учасники
навчального процесу зустрічаються один-два рази на тиждень, то з використанням
соціальних мереж це може відбуватися більше разів.
–
Підвищення комунікативних стосунків між учнями, згуртованість
колективу класу, набуття досвіду самостійної організації своєї роботи подалі
від аудиторії та учасника процесу.
–
Слухачі
замість простого споживання інформації створюють повідомлення, дискусії та інші
ресурси.
Список використаних джерел
1.
Клименко О. А. Социальные сети как средство обучения и взаимодействия
участников образовательного процесса/ О. А. Клименко // Теория и практика
образования в современном мире: материалы междунар. науч. конф.
(г.Санкт-Петербург, февраль 2012
г.). — СПб.: Реноме, 2012. — С. 405-407.
2. Радченко М.В.
Освітній потенціал соціальних мереж як складової інформаційно-освітнього
середовища [Електронний ресурс]. Режим доступу - http://www.sworld.com.ua/konfer35/726.pdf.
3. Саттарова
О.Е., Ярыгина Т.И., Перевозчикова Г.Г. Использование социальной сети в учебном
процессе фармацевтического вуза [Електронний ресурс]. Режим доступу - http://www.science-education.ru/109-9492.
4.
Тверзовська Н.Т., Мигович С.М.
Роль та місце соціальних мереж у формуванні освітньо-інформаційного середовища
аграрних університетів Електронний
ресурс]. Режим доступу - http://www.mnau.edu.ua/files/02_02_01_10/mygovich/2012-mygovich-rmsm.pdf.
Немає коментарів:
Дописати коментар