Моя науково-методична проблема

                           Досвід роботи над проблемою

"Використання інформаційно-комунікаційних технологій

 на уроках  української мови та літератури  як засіб формування  ключових компетентностей"

https://drive.google.com/open?id=0B2AH7xBOMSKoZE10N2RjSDVyYVE 

 

 

Напрацювання з проблеми

"Використання соціальних мереж у навчальному процесі"

 

Уже, напевно,  нікого не здивуєш таким явищем як соціальні мережі «Вконтакте»,  Facebook, Twitter, Однокласники та інші. І що наші діти, учні та й ми, дорослі,  не проти посидіти, поспілкуватися з друзями також не є новизною. Причому учня буває легше виловити,  наприклад,  «Вконтакте» чим у реальному житті, оскільки відсотків 97 моїх учнів знаходяться у цій мережі.

Ось приблизно два роки тому я і замислилась над питанням: як можна використовувати соціальні мережі для навчання або поглиблення знань своїх учнів? Рішення прийшло само собою коли один з моїх учнів, який практично місяць хворів,  звернувся з проханням знайти або переслати йому в Інтернеті матеріал, який він пропустив. «Міг би і прийти до  школи,  і взяти теми які пропустив, і вдома підготуватися по книзі», -  скажете ви.  Але йому так виявилося зручніше.

 Я, звичайно, знайшла йому матеріал: частина у мене була на комп'ютері,  частину - скинула посиланнями,  де можна його  знайти. І це мене наштовхнуло на думку про створення приватної групи  «Вконтакті», для учнів, які не відвідували уроки, з метою надолуження пропущеного матеріалу.

А далі – більше… Мої учні виявили бажання, щоб я перевіряла домашнє завдання, яке не встигли розглянути на уроці, та додаткові повідомлення у цій соціальній мережі. Спробувала – сподобалося і мені, і учням. Багато чому з користування мережею  «Вконтакте» навчили мене мої вихованці.   
 




І ось сьогодні я можу назвати переваги використання соціальних мереж:

-       розширення організації навчання учнів удома, оскільки вони дозволяють використовувати навчальний контент в будь-який час доби, не обмежуючись часовими рамками;

-       забезпечення розвитку персоніфікованого навчального середовища учня;

-       сприяння самостійному навчанню учнів, оскільки кожній дитині необхідно працювати в своєму ритмі;

-       здійснення неформального спілкування між учителем та учнем;

-       зміна ролі вчителя - він перестає бути просто викладачем, стане помічником, товаришем, наставником;

-       створення навчального контенту дисципліни, у моєму випадку – української літератури та художньої культури.

Аналізуючи досвід використання соціальних мереж у навчальній діяльності можна висунути наступні аргументи у користь їх використання в навчальних цілях:

       Звична середа для учнів.

       Це безкоштовно. Не потрібно буде вистарчати гроші на покупку дорогого програмного забезпечення для збереження даних.

       Соціальні мережі мають дуже гарний функціонал, який дозволяє оперативно ділитися зі студентами важливою інформацією.

       Найбільш відвідуванні. Тобто, основним користувачем соціальних мереж є учні та студенти, тобто аудиторія від 12-19 та від 20-29 років, які найбільше користуються Інтернетом. Якщо на освітні сайти чи блоги, які використовує учитель для керування навчальним процесом, учні заходять тільки по необхідності, то в соціальних мережах вони проводять більшу частину свого часу.

       Використовуючи соціальні мережі, учні  опановують пошук-аналіз інформації.

       Підвищення зацікавленості у вивченні певного предмета. Адже цікавіше шукати та опанувати навчальний матеріал не в друкованому вигляді, а через Інтернет.

       Навчальний процес не обов’язково переривати на час хвороби учня або учителя.

       Постійна взаємодія учнів з викидачем. Якщо у класах учасники навчального процесу зустрічаються один-два рази на тиждень, то з використанням соціальних мереж це може відбуватися більше разів.

       Підвищення комунікативних стосунків між учнями, згуртованість колективу класу, набуття досвіду самостійної організації своєї роботи подалі від аудиторії та учасника процесу.

       Слухачі замість простого споживання інформації створюють повідомлення, дискусії та інші ресурси.




Список використаних джерел

1.      Клименко О. А. Социальные сети как средство обучения и взаимодействия участников образовательного процесса/ О. А. Клименко // Теория и практика образования в современном мире: материалы междунар. науч. конф. (г.Санкт-Петербург, февраль 2012 г.).  — СПб.: Реноме, 2012. — С. 405-407.

2.      Радченко М.В. Освітній потенціал соціальних мереж як складової інформаційно-освітнього середовища [Електронний ресурс]. Режим доступу -  http://www.sworld.com.ua/konfer35/726.pdf.

3.      Саттарова О.Е., Ярыгина Т.И., Перевозчикова Г.Г. Использование социальной сети в учебном процессе фармацевтического вуза [Електронний ресурс]. Режим доступу -  http://www.science-education.ru/109-9492.

4.      Тверзовська Н.Т., Мигович С.М. Роль та місце соціальних мереж у формуванні освітньо-інформаційного середовища аграрних університетів Електронний ресурс]. Режим доступу -  http://www.mnau.edu.ua/files/02_02_01_10/mygovich/2012-mygovich-rmsm.pdf.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар